Tuesday 18 October 2011

INGATKAN JE...

Putri Rasulullah saw menanyakan apa yang dilihat ayahandanya setelah melalui peristiwa israk & mikraj.

"Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih. Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

"Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

1 helai rambut yang ditunjukkan oleh wanita akan dimasukkan ke 1000 tahun di neraka. 1 hari akhirat bersamaan 1000 tahun dunia...masya-Allah.



Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA 
Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah
Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..


Keikhlasan seumpama seekor semut hitam di atas batu hitam pada waktu malam yang kelam, ianya wujud tp amat sukar dilihat. Jgn tertipu dengan terangnya bulan krn disebalik terang itu, byk kegelapannya.

No comments:

Post a Comment